poniedziałek, 19 listopada 2018

USG połówkowe

27 września 2018
 Byłam dzisiaj na USG połówkowym. Trojaczki są bardzo grzeczne - rosną równiutko i mają dużo wód płodowych. Co ważne bliźniaki na 100% rozdzielone są przegrodą a więc moja ciąża jest dwukosmówkowa trójowodniowa. Dzięki temu będziemy mogli dłużej poczekać ze zrobieniem cc. Jeżeli wyniki nadal będę miała tak dobre to cesarkę będę miała zrobioną dopiero w 34 tc :)

 Znam też już płeć naszych Maluszków :) Spełni się marzenie Emilki - będą dwie dziewczynki (bliźniaczki jednojajowe) i jeden chłopak :) Fabian za to mocno rozczarowany, że to nie trzech chłopców... Dzieciaki ważą obecnie 386 gram, 373 gramy i 363 gramy... 

 Najbardziej martwi mnie ciągłe mówienie lekarza o tym abym po 24 tc położyła się już do szpitala i leżała tam aż do rozwiązania. Wiem, że to dla dobra mojego i Maluszków ale przeraża mnie wizja tak długiego pobytu w szpitalu... Co z dziećmi, które zostaną w domu - znalezienie dla nich opieki na ponad 3 miesiące to nie jest łatwe zadanie :(

 W ciąży trojaczej znacznie trudniej obejrzeć dzieci tak dokładnie jakby się chciało. Im są większe tym mniej widać na USG... W efekcie tego nie mam prawie zdjęć z badań. Moim ulubionym zdjęciem USG i filmikiem są te zrobione w 12 tc. Widać na nich całą trójkę naszych Maluszków :)


 Bardzo ciężko znaleźć też lekarza, który chce się podjąć badań prenatalnych w takiej ciąży. W Olsztynie tylko jeden lekarz byłby w stanie zrobić to badanie ale odmówił mi wizyty zarówno na NFZ jak i prywatnej... Gdy dostałam skierowanie na badania prenatalne to lekarz ten był akurat na urlopie a gdy wrócił zostało już niewiele czasu do ostatecznego terminu, w którym badanie to można przeprowadzić. Nie tłumaczył się jednak brakiem czasu czy dużą ilością pacjentek. Od lekarza tego usłyszałam, że w czasie gdy będzie robił badanie moim dzieciom jest w stanie przyjąć 3 inne pacjentki a poza tym i tak nie ma gwarancji, że wszystkie dzieci ułożyłyby się tak aby mógł posprawdzać wszystko to co powinien... Trójmiasto też odesłało mnie z kwitkiem - obdzwoniłam tam wielu lekarzy ale żaden nie czuł się kompetentny by zrobić badanie trojaczkom...
Image and video hosting by TinyPic

2 komentarze:

  1. Jejku jakie to emocje ciąża trojacza. Nie dziwię się że lekarzom że boją się podjąć prowadzenia takiej ciąży.
    Odkąd przeczytałam o twojej ciąży zaglądam cadziennie i czekam z niecierpliwością na każdy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że jakie badania i kiedy wykonywać powinniście pytać się już lekarza. Jeśli chodzi jednak o to gdzie wykonywać takie badania to moim zdaniem świetnym miejscem jest klinika Multimed w Warszawie. Mają tutaj bardzo nowoczesny sprzęt do wykonywania takich badań, a także doświadczonych lekarz któzy go obsługują. Polecam wam zapisać się na wizyte właśąnie do tej kliniki

    OdpowiedzUsuń