środa, 8 sierpnia 2012

Plany remontowe

Wymyśliłam ostatnio, że przydałoby się zrobić remont w dużym pokoju i pozmieniać coś aby w naszym małym (42 metry kwadratowe) dwupokojowym mieszkaniu zrobiło się troszkę więcej miejsca. I co wymyśliłam? A więc wyrzucamy z pokoju wszystkie komody (3) i zostawiamy tylko kanapę i stół. Telewizor wieszamy na ścianie a w rogu pokoju tam gdzie stoi nieużywane łóżeczko wstawiamy biurko narożne zrobione na zamówienie w kolorystyce drzwi szafy :) Mój pomysł przedstawiłam P. Byłam przekonana, że będę musiała go długo namawiać do tego pomysłu ale spotkało mnie miłe zaskoczenie - P. uważa, że to bardzo dobry pomysł :) Chyba pierwszy raz usłyszałam od niego takie słowa ;) I nawet koszt takiej szafy nie zmienił jego zdania - około 3,5 tysiąca... Oczywiście jak to bywa przy remoncie trzeba będzie odświeżyć też kolor ścian :) Remont zaplanowaliśmy na wrzesień - narazie jestem na etapie ustalania z panem ze sklepu projektu szafy :) 
We wrześniu chcemy też kupić łóżko dla dzieciaków. Początkowo planowałam łóżko piętrowe trzyosobowe ale Emilka stwierdziła stanowczo, że ona na górze spać na pewno nie będzie. Może faktycznie jest jeszcze za mała i lepiej sprawdzi się u nas łóżko dwuosobowe wsuwane jedno w drugie? :| Boję się też o to, że łóżko piętrowe zabierze za dużo przestrzeni w i tak małym pokoiku i go za mocno zaciemni... Macie jakieś doświadczenia z tego typu łóżkami? A może macie jakieś pomysły jak urządzić w małym pokoju spanie dla dwójki dzieci?

18 komentarzy:

  1. radziłabym po prostu dwa łóżka. to zawsze jest najlepsze rozwiązanie dla chłopca i dziewczynki - o ile macie wystarczająco miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie dwa oddzielne łóżka się nie zmieszczą stąd tez pomysł na łóżko piętrowe lub dwa łóżka wsuwane jedno pod drugie...

      Usuń
  2. My miałyśmy jedno łóżko, z którego wysuwało się drugie . Tylko trzeba dużo miejsca. Ja bym zakupiła dwa oddzielne większe łóżka, co by już były na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łóżka na które się zdecydujemy docelowo będą na dłużej bo wielkościowo będą już jak na osobę dorosłą a wiec materac będzie miał wymiary 180/80 i będzie można je rozłożyć na oddzielne łóżka :)

      Usuń
  3. w ikea są różne rozwiązania. może tam warto podpatrzeć.
    mamy podobny metraż i wierzę, że przy 2 dzieci może być ciasno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie jest coraz ciaśniej... Do tej pory mały pokój był tylko Emilki ale od września chcemy tam też przenieść Fabiana. Za parę lat pewnie będziemy coś kombinować z większym mieszkaniem ale narazie musimy się jakoś pomieścić.

      Usuń
  4. Fajnie, że robicie remont czasami chce się zmian. A mi się podoba pomysł z wsuwanym łóżkiem jedno w drugie. Tylko czy Fabian nie za mały na razie na takie łóżko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do jego łóżka będzie doczepiona barierka żeby nie spadł. Zresztą pewni i tak będę z nim spała na tym łóżku bo przyzwyczaił się do spania przy cycu ;)

      Usuń
  5. Czyli szykują się zmiany:) Momentu samego remontu nie cierpię ale jak za to później jest przyjemnie i jak duma człowieka rozsadza że tak pięknie się urządził:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Ja chętnie zrobiłabym też remont kuchni i zamówiła do niej nowe meble ale niestety brak mi funduszy... Ale może w przyszłym roku się uda ;)

      Usuń
  6. Nie ma jak to zmiana swojego otoczenia,mało co mnie tak cieszylo jak urządzanie mieszkania rok temu, dużo fajniejsze są wizyty w castoramie czy ikea niż w centrach handlowych

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam remonty, dziwnie to brzmi wiem:P

    OdpowiedzUsuń
  8. witaj :) podstawowe pytanie brzmi - jakie wymiary ma pokój, gdzie (pod oknem, koło drzwi) i ile miejsca możecie przeznaczyć na łóżko/łóżka :) (może jakiś plan sytuacyjny co gdzie, co musi zostać w tym miejscu :D) (imo to najważniejsze kwestie przy przemeblowywaniu :) )

    widziałam swego czasu łóżko rozkładane do litery L - każde z dzieci ma wtedy swobodny dostęp do swojego łóżka :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokój nieduży bo długi na 3,45 m a szeroki na 2,25 m. Przy czym na jednej krótszej ścianie znajdują się drzwi a na drugiej okno. Zarówno okno jak i drzwi stykają się z tą samą ścianą dłuższą ;) W pokoju znajduje się duża szafa i komody i tylko jeden narożnik pokoju jest wolny :|

      Usuń
    2. hmmm... trochę ograniczone pole działania :) nie mogę znaleźć tego łóżka rozkładanego, ale ... nie wiem ile zamierzacie przeznaczyć kasiorki - znalazłam coś innego - regulowane łóżko http://www.mardom.com.pl/99-589-Lozko_Trend.html - mogłoby u Was zdać rezultat tym bardziej, że dzieciaczki są jeszcze małe :) Fabianka z łóżeczka chcesz wyprowadzić? :)

      Usuń
  9. No właśnie pole manewru bardzo ograniczone bo w pokoju stoi duża szafa i jeszcze dwie komody :| Dlatego właśnie rozważam łóżko piętrowe albo wsuwane jedno w drugie :) Co do łóżeczka to Fabian sam się z niego wyprowadził i śpi z nami - już nie pamiętam kiedy ostatnio spał w swoim łóżeczku chociażby przez chwilę :) Wiem, ze przeprowadzenie go do drugiego pokoju będzie się pewnie wiązało także z moja przeprowadzka a raczej przeprowadzką mojego cycka ;)

    OdpowiedzUsuń