środa, 24 lipca 2013

JuraPark Solec Kujawski

Wybraliśmy się wczoraj zaliczyć ostatnią atrakcję zaplanowaną na pobyt w Rydlewie. Był to wyjazd do JuraParku w Solcu Kujawskim. Troszkę się bałam tego wyjazdu pod względem finansowym - poza tradycyjnymi dinozaurami jest tam bowiem również park rozrywki, muzeum i kino 5D a także plac zabaw. Wprawdzie na stronie internetowej podane było, że wszystkie atrakcje wliczone są w cenę biletu ale myślałam iż to jedynie chwyt marketingowy. Na miejscu przekonaliśmy się jednak, że faktycznie zakup biletu za 28 zł (bilet normalny) czy też 22 zł (bilet ulgowy) gwarantuje praktycznie wszystkie atrakcje bezpłatne. Nawet za toalety nie trzeba było płacić ;) Wyjątkiem był namiot z grami elektronicznymi uruchamianymi na monety. Dodatkowo dzieci do lat 4 mają wstęp bezpłatny :)

Zaraz po wejściu na teren JuraParku udaliśmy się do Kina 5D zapisać się na seans filmowy. Do wyboru mieliśmy bajkę trwającą 12 minut oraz film trwający 8 minut. Wybraliśmy oczywiście bajkę ;) Zaproponowano nam seans o 12:00. Mieliśmy więc przed sobą ponad godzinę czekania. Postanowiliśmy ten czas wykorzystać na Muzeum Ziemi i obejrzeć dostępną tam ekspozycję. Na szczęście pomieszczenia muzeum były dość przestronne - bez problemu można było po nich poruszać się wózkiem.

Z Muzeum Ziemi przeszliśmy na plac zabaw. Jest to całkiem duży plac wysypany piaskiem ze zjeżdżalniami, linami do wspinaczki, bujakami. Oczywiście wszystko z motywem dinozaurów ;)

Przed 12:00 udaliśmy się do kina. Był to mój pierwszy seans 5D - dzieci zresztą również ;) Ja byłam zachwycona ale dzieciaki przerażały ruchome fotele. Emilka przeżywała, że dinozaur ją opluł i dociekała dlaczego nie było szyby (ekranu). Nie chciała mi uwierzyć, że rzekoma woda którą byliśmy opryskani wcale nie pochodziła z ekranu kinowego ale z dysz przy fotelach ;) Poza ruchomymi fotelami i spryskania wodą mogliśmy odczuć podmuchy wiatru zarówno na twarzy jak i na nogach oraz łaskotanie w łydki :) Oczywiście były też tradycyjne efekty 3D czyli wrażenie wychylających się z ekranu blisko nas głów dinozaurów czy też płynących ku nam ryb :)
 Po seansie filmowym udaliśmy się do Parku Rozrywki gdzie dzieciaki przejechały się na karuzeli ze słonikami i to dwa razy bo tak im się to spodobało. Emilce udało się również przejechać na małej karuzeli łańcuchowej. Ja natomiast skusiłam się na małą kolejkę górską i dużą karuzelę łańcuchową. Do wyboru były jeszcze m.in. autka podobne do gokartów dla dzieci, statek pirata, pływające po wodzie "łódeczki" w kształcie łabędzi i kaczek.

Po przerwie na lody udaliśmy się na Ścieżkę Dydaktyczną, która wije się wśród drzew. Można na niej przyjrzeć się zrekonstruowanym modelom dinozaurów a na niektóre nawet wsiąść :) Fajne jest to, że modele są poustawiane w sposób zaplanowany. Ścieżka jest bowiem podzielona na poszczególne okresy mezozoiku, w którym żyły te gady. Dinozaury są więc porozmieszczane dokładnie w tych okresach, w których żyły. Modele dinozaurów uzupełnione są o opisy, z których można się dowiedzieć różnych ciekawych informacji m.in. poznać wymiary, sposób odżywiania, miejsce występowania. Na trasie ścieżki dydaktycznej znajdują się co jakiś czas stoliki z ławeczkami pozwalające na zrobienie sobie przerwy w spacerku na piknik ;) Nie brakuje również koszy na śmieci.

Na koniec pobytu w JuraParku postanowiliśmy wrócić na plac zabaw aby dzieciaki jeszcze się pobawiły. Zawędrowaliśmy również do tej części parku rozrywki, w której nie byliśmy. Czekały tam na dzieci trampoliny, basen z kulkami a także dmuchana zjeżdżalnia i dmuchany zamek.

JuraPark w Solcu Kujawskim jest świetnym miejscem na wycieczkę z dziećmi. Zapewnia sporo atrakcji zarówno dla młodszych jak i starszych dzieci a także dla dorosłych.  Na pewno każdy znajdzie tam dla siebie coś ciekawego ;)