środa, 17 lipca 2013

Drożdżówka z owocami i kruszonką

 Jeszcze przed wyjazdem z Olsztyna upiekłam drożdżówkę z rabarbarem i kruszonką. Bardzo lubię takie ciasta z kwaśnymi owocami. Przepis jest bardzo prosty a co najważniejsze ZAWSZE mi wychodzi. Ani razu nie wyszedł mi zakalec a przy drożdżówkach z innych przepisów bywało niestety różnie - z przewagą niestety ciast nieudanych... Po przyjeździe do moich rodziców postanowiłam ponownie upiec drożdżówkę ale tym razem z wiśniami z ogrodu ;)

Drożdżówka z owocami i kruszonką

Składniki:
0,5 kostki drożdży
0,5 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
0,5 szklanki mleka
0,5 szklanki oleju
3 jajka
3 szklanki mąki tortowej

Wykonanie:
Do miski wrzucamy po kolei składniki w następującej kolejności: rozkruszone drożdże, cukier, cukier waniliowy, mleko, olej, jajka, mąkę.
Składników tych nie mieszamy tylko pozostawiamy na 2-3 godziny w ciepłym miejscu.
Po 2-3 godzinach wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy aby tworzyły jednolite ciasto.
Wyrobione ciasto przekładamy na wcześniej przygotowaną blachę.
Wierzch ciasta posypujemy lekko mąką a następnie układamy owoce np. rabarbar, wiśnie, jabłka, porzeczki.
Przygotowujemy kruszonkę. W tym celu łączymy ze sobą: margarynę (0,25 kostki), cukier (0,5 szklanki) i mąkę (1 szklanka).
Posypujemy ciasto kruszonką i wstawiamy blachę do zimnego piekarnika.
Pieczemy drożdżówkę w temperaturze 175°C przez około 1 godzinę. Po upieczeniu i wyjęciu blachy z ciastem z piekarnika upuszczamy ją na podłogę z wysokości około 20 cm.

Po upieczeniu drożdżówka z rabarbarem prezentuje się następująco:
A tu wersja z wiśniami:

Podane przeze mnie proporcje składników dotyczą wersji z połowy przepisu. Lubię bowiem gdy ciasta nie jest za dużo ;) Z pełnego przepisu (moje składniki x 2) ciasto po wyrośnięciu nie mieści się w blaszce...


post signature

6 komentarzy:

  1. Mniam! Ale fajnie, że zdjęcia dodałaś, ja jestem antytalent pieczeniowy więc mooże się skuszę:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. rany, daje się pokroić za tą z wiśniami. uwielbiam ciasto drożdżowe z kruszonką. uwielbam!

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany...wyglada naprawne smacznie! Na takie ciacho z kruszonka to mam ochote!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne, fajne jest to,że owoce można dowolnie zmieniać;)

    OdpowiedzUsuń