wtorek, 30 lipca 2013

Cukinia faszerowana

 Uwielbiam cukinię. Będąc jeszcze u rodziców postanowiłam przygotować ją w wersji faszerowanej :) Wykorzystałam w tym celu składniki, które akurat były w lodówce i wyszło całkiem smaczne danie :)

Cukinia faszerowana

Składniki:
3 cukinie średniej wielkości
40 dag mięsa mielonego
2 cebule
30 dag pieczarek
3 pomidory
20 dag żółtego sera
sól, pieprz, bazylia

Wykonanie:
Cukinie obieramy ze skórki (można tego nie robić). Następnie przekrawamy je na pół i łyżką usuwamy miąższ. Wydrążone wnętrze cukinii solimy i odstawiamy na bok.
Cebulę obieramy i kroimy w grubszą kostkę. Następnie smażymy ją z dodatkiem mięsa mielonego i przypraw. Pieczarki kroimy w plasterki i podsmażamy z dodatkiem soli. Pomidory oparzamy we wrzątku i obieramy ze skórki, następnie usuwamy z nich pestki i kroimy w grubszą kostkę. Kroimy na mniejsze kawałki część miąższu z cukinii - około 20-30 dag. Mieszamy ze sobą składniki farszu: mięso z cebulą, pieczarki, pomidory i miąższu z cukinii. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Cukinie osuszamy z soku, który puściły w kontakcie z solą. Następnie każdą z połówek wypełniamy farszem i posypujemy startym żółtym serem. Cukinie wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w temp. 180°C przez około 30 minut. Czas uzależniony jest od wielkości cukinii - mniejsze będą piekły się krócej ;) Gotowe cukinie powinny być miękkie ale nie rozpływające się.




post signature

12 komentarzy:

  1. najlepsze danie latem bardzo lubię faszerowaną cukinię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja rowniez je kocham, upycham w nie co mi popadnie z lodowki :)

    az mi na Twoje slinka leci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - dobry sposób na zrobienie porządków w lodówce ;)

      Usuń
  3. Ja bym nie zjadła, ale wygląda pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie robiłam faszerowanej cukinii, choć to klasyczny przepis.
    u nas króluje ona raczej z mięsem mielonym i mozarellą w sosie pomidorowym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam robić i nigdy nie zrobię :D Ale po takim przepisie nie ma zmiłuj, będzie faszerowana cukinia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię i to bardzo choć sama jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem zachęcam do próby kulinarnej - naprawdę bardzo proste w przygotowaniu :)

      Usuń
  7. Smakowicie wygląda :)
    Dodałam przepis do zeszytu :)

    OdpowiedzUsuń