sobota, 22 grudnia 2012

Ryba "po japońsku" i domowy szpital...

 Dzisiejsze popołudnie spędziłam przygotowując potrawę na Wigilię. Rybka ta u mnie w domu istnieje pod nazwą ryby "po japońsku" :) A oto przepis:

Ryba "po japońsku"

1 kg filetów np. z morszczuka
4 cebul
1 słoik ogórków konserwowych
1 słoik papryki konserwowej

Zalewa:
2 szklanki wody
0,5 szklanki oleju
3 łyżki octu
4 łyżki keczupu pikantnego
1 mały koncentrat pomidorowy
2 łyżeczki cukru
sól, pieprz do smaku

Rybę pokroić w kawałki 3-4 cm, przyprawić, obtoczyć w mące i usmażyć.

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na oleju. Dodać do niej pokrojone w kostkę ogórki i paprykę - lekko podsmażyć.

W naczyniu ułożyć warstwami: rybę, warzywa, rybę warzywa itd. Układanie należy zakończyć warstwą warzyw.

 Składniki zalewy należy razem zagotować.

Gorącą zalewą zalewamy ułożoną rybkę z warzywami.

Po ostudzeniu wkładamy do lodówki na minimum 1 dzień aby się przegryzło :)


 U nas w domu chorobowo. Dzieciaki mają paskudny mokry kaszel i katar. Poza tym są zachrypnięte. Mnie z kolei męczy suchy kaszel i chrypka :| Wczoraj poszłam z Fabianem do pediatry aby go osłuchać i upewnić się, że to zwykłe przeziębienie. Spotkało mnie jednak niemiłe zaskoczenie - zainfekowane oskrzela... Od wczoraj walczymy więc z podawaniem antybiotyku :( Jak na złość Emilka wczoraj wieczorem miała podwyższoną temperaturę a dzisiaj już gorączkuje powyżej 38,5⁰C. Pojechałam więc z nią przed południem na dyżur do szpitala aby sprawdzić czy i u niej nie dzieje się coś złego. Spędziłam w poczekalni ponad 2 godziny bo takie tłumy czekały do pediatry. Na szczęście Emilka ma tylko lekko zaczerwienione gardło - osłuchowo czysto. Paweł jakoś się narazie trzyma zdrowo. Chociaż Emilka martwi się, że skoro wszyscy jesteśmy chorzy to zarazimy też tatusia :) Mam nadzieje, że do poniedziałku nam się poprawi i na Święta będziemy wszyscy zdrowi.


post signature

6 komentarzy:

  1. Właśnie mi przypomniałaś ten przepis na rybkę uwielbiam ją!
    A Wam życzę zdrówka i trzymajcie się ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszna rybka ;)
    Zdrówka i wesołych świąt !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ryba wyglada znakomicie!
    Jestem pewna, ze smakuje rownie dobrze jak wyglada :)
    Zdrowka dla Was na nadchodzace Swieta!

    OdpowiedzUsuń
  4. rybka smacznie wyglada:))
    Zdrówka i wesołych świat!

    OdpowiedzUsuń
  5. oj i znowu się do Was przypałętało.
    wracajcie do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię ryby, ale za to kocham owoce morza :)

    OdpowiedzUsuń